Badkamerritueel van een fitgirl

Na een goede workout is er niets fijner dan een douche nemen. Je kleding plakt en je wil daar hoe dan ook vanaf zijn. Hoe belangrijk is die douche nou eigenlijk en kun je beter warm of koud water gebruiken? Vraag jij je dit af, lees dan zeker even verder.

Douchen na het sporten?

Vraag jij je stiekem af of douchen na het sporten noodzakelijk is? Je bent niet de enige die het zich afvraagt. Wij hebben hier maar een antwoord op: ja! Is het niet alleen voor de -niet zo aangename- geur die zweet met zich meebrengt, dan is het wel voor het feit dat transpiratie achterblijft op jouw lichaam, waardoor bacteriën vrij spel hebben. En dan is het niet ondenkbaar dat je hallo kunt zeggen tegen acné die daardoor veroorzaakt wordt. Hoelang je na jouw workout moet wachten met douchen? Het is het beste om te wachten totdat je lichaamstemperatuur weer 37° is.

badkamerritueel

Warm of koud water gebruiken?

Je hebt het warm, warmer, warmst en dan is een koude douche het eerst waar je aan denkt. Maar is dit wel zo goed voor je? Door het koude water zullen je bloedvaten zich weer vernauwen waardoor je het warm blijft houden. Neem je een warme douche, dan kan jouw lichaam de warmte ook kwijt en zul je afkoelen. Helemaal goed dus, maar een verkoudheid heb je hier zo bij opgelopen. Het is daarom van belang dat de badkamer goed op temperatuur is, zodat je lichaam niet een heel plotseling temperatuurverschil moet meemaken als je achter de douchewand vandaan komt. Anders is een lauwe douche ook een goed idee.

En dan?

Nu is koud water heus niet zo slecht als het nu lijkt. Onze tip: maak het water de laatste x aantal seconden dat je onder de douche staat iets kouder. Hierdoor blijft het energieke gevoel wat je van de workout hebt gekregen. Alleen maar prettig toch? Houd de tijd ook even in de gaten. Lang douchen is leuk, maar té lang douchen is voor niemand goed. Probeer niet langer dan een kwartier onder het water te blijven staan.

Ben jij nog op zoek naar artikelen voor in jouw badkamer? Het sanitair bij Sanitairtotaal is misschien iets voor jou!

 

HELLO NEW YOU
4 WEEK WORKOUT PLAN

Jouw GRATIS 4 Week Workout Plan:

  • een e-book met duidelijke uitleg van de oefeningen.
  • alle circuit trainingen duren dertig minuten.
  • krijg meer energie en verminder je stress!
  • bijkomend voordeel: je wordt fitter en gaat beter in je vel zitten.

"*" indicates required fields

Voornaam*

HELLO NEW YOU
BENEN EN BILLEN WORKOUT VIDEO

  • Korte en krachtige billen en benen workout zonder gewichten
  • Nadat je je gegevens hebt ingevuld ontvang je ‘m direct in je inbox!
  • Zowel voor beginners als voor gevorderden
  • Na afloop voel jij je energieker en is je stressniveau gezakt
  • Je ontdekt hoe fijn het is om vanuit huis te trainen, samen met mij!

"*" indicates required fields

Voornaam*

READY OM WEER LEKKER IN JE VEL TE ZITTEN?

Werkt het tellen van calorieën?

Werkt het tellen van calorieën?

Veel mensen tellen calorieën als ze af willen vallen. Bij recepten staat vaak het aantal calorieën, soms zelfs op de menukaart in een restaurant en je hebt er allerlei Apps voor. Maar werkt het...

read more
Couscous salade met ovengroenten

Couscous salade met ovengroenten

Deze couscous salade met ovengroenten is niet alleen heel makkelijk te maken, hij is ook super lekker en vol met gezonde vitaminen en eiwitten. Ik vind 'em heerlijk en hoop dat jij dat jij ook...

read more