After summer summer sportdip, wat nu?

De zomer is voorbij, na een paar weken niet al te veel sporten door de warmte en vakantie, of juist extra vaak sporten omdat ik vrij was en het lekker weer was, moet ik nu weer even helemaal in mijn ritme komen. Het is frisser, het is vroeger donker, ik heb het druk op mijn werk en dan zijn die bank en die nieuwe Netflixserie toch wel erg aanlokkelijk. En het ritme wat ik voor de zomer had is ver te zoeken. Ja ik geef het toe, ik heb een after-summer sportdip. Wat nu?

Stel jezelf een doel

Dat kan een wedstrijd zijn of een evenement, of misschien wil je wat kilo’s of centimeters kwijt. Stel jezelf een doel, en maak dat concreet. Als je je ergens voor inschrijft, moet je wel trainen, anders kun je niet meedoen. Voor mij is dat de halve marathon. Ik heb me ingeschreven voor de halve marathon in Venlo in maart, waarvoor ik vanaf oktober zal gaan trainen. Mijn doel is om sneller te zijn dan mijn eerste halve marathon 2 jaar geleden, wat betekent dat ik deze in minder dan 2 uur wil uitlopen. Verzin een beloning voor jezelf, dat helpt ook om extra hard te werken om je doel te bereiken.

 

261096Update je outfit

De tijd van sporten in te grote vormloze oude shirts en joggingbroeken is toch echt wel voorbij. De leukste sportoutfits vliegen je om de oren. Natuurlijk hebben we good old Nike, Adidas en Puma, maar kijk ook eens bij The Sting, Mango, H&M en Bershka. Ook daar vind je leuke, kwalitatieve en betaalbare sportkleding. En als je dan zo’n gaaf setje hebt gescoord, kun je niet wachten om het ook te dragen. Zo heb ik zelf afgelopen week een paar knalroze Nikes gekocht, waar ik diezelfde avond al de eerste 8 kilometers op heb gerend. Even testen natuurlijk! En eerlijk is eerlijk, wij vrouwen voelen ons toch net wat zelfverzekerder als we goed voor de dag komen op de sportschool. O, en wist je al dat Followfitgirls ook een eigen sportcollectie heeft? Bekijk hier de collectie!

Ex-followfitgirls-1

 

sporcollectie-followfitgirls

No excuses!

Geen tijd om te sporten? Kijk eens een week helemaal geen tv. Moet jij eens opletten hoeveel tijd je overhoudt. Of sta een (half) uurtje eerder op en ga een eind stevig doorwandelen voor je naar je werk gaat. Thuis trainen (bijvoorbeeld met de programma’s van Followfitgirls, of Kayla Itsines, of sport DVD’s en Youtube filmpjes) scheelt je in ieder geval de tijd die je kwijt zou zijn met de heen- en terugweg naar de sportschool. Zelf ga ik lopend naar de sportschool, heb ik mijn warming up in ieder geval al gehad.

Geen geld voor de sportschool? Ga lekker naar buiten! Hardlopen, fietsen, wandelen, skeeleren, touwtjespringen, trampolinespringen (mijn ouders hebben er een in de tuin staan voor de kleinkinderen, en daar word je nog best moe van!), hoelahoepen (dat kan ook gewoon voor de tv), keuze genoeg! Ook binnen kun je trainen. Zoek op Youtube naar trainingsfilmpjes, download een app (7 Minute workout bijvoorbeeld) of schaf een trainingsprogramma aan. Een fitnessapparaat (crosstrainer, hometrainer, loopband, stepapparaatje) is ook nog een optie, maar die kosten dan wel weer even wat extra in aanschaf.

Geen sportmaatje? Ga gewoon lekker in je eentje naar buiten. Muziek aan en gaan! Op de sportschool zijn altijd mensen, dus echt alleen ben je niet. Of sluit je aan bij een groepje, volg groepslessen, ga bij een groepssport.

6f1a5a916e2fc16f_FP_xxxlarge

Te donker? Er zijn een heleboel verschillende lampjes te koop die je kunt dragen tijdens het sporten. Ga de Action in en voor een paar euro transformeer jij jezelf tot een lichtgevende kerstboom, jou zien ze niet meer over het hoofd. Ga je buiten sporten, kies dan een route waar veel verlichting is en waar je niet over de rijweg hoeft. Kies fietspaden en voetpaden, en probeer een route te vinden waar veel huizen staan en veel mensen komen. Wel zo veilig.

Te koud? Mooie reden om een beetje extra gas te geven, je wilt immers wat warmer worden. De eerste paar minuten zijn misschien even fris, maar je warmt al snel op als je eenmaal bezig bent. En als je klaar bent, kun je lekker in een warm bad of onder een warme douche en je lekker zachte joggingbroek aantrekken. Dat is allemaal net wat fijner als je eerst hebt moeten afzien. Als je buiten gaat trainen in de winter, kies dan kleding die je warm houdt, en die zweet afvoert. Je kunt beter investeren in een goed sport(thermo)shir of –jasje, dan in je katoenen vest gaan rennen. Daarin krijg je het na je workout meteen koud. Als het echt koud is (we moeten er nu nog niet aan denken), zijn een paar dunne handschoentjes en een band voor over je oren ook erg fijn.

Hebben jullie ook last van een after-summer sportdip? En wat zijn jouw tips?

HELLO NEW YOU
4 WEEK WORKOUT PLAN

Jouw GRATIS 4 Week Workout Plan:

  • een e-book met duidelijke uitleg van de oefeningen.
  • alle circuit trainingen duren dertig minuten.
  • krijg meer energie en verminder je stress!
  • bijkomend voordeel: je wordt fitter en gaat beter in je vel zitten.

"*" indicates required fields

Voornaam*

HELLO NEW YOU
BENEN EN BILLEN WORKOUT VIDEO

  • Korte en krachtige billen en benen workout zonder gewichten
  • Nadat je je gegevens hebt ingevuld ontvang je ‘m direct in je inbox!
  • Zowel voor beginners als voor gevorderden
  • Na afloop voel jij je energieker en is je stressniveau gezakt
  • Je ontdekt hoe fijn het is om vanuit huis te trainen, samen met mij!

"*" indicates required fields

Voornaam*

READY OM WEER LEKKER IN JE VEL TE ZITTEN?

Werkt het tellen van calorieën?

Werkt het tellen van calorieën?

Veel mensen tellen calorieën als ze af willen vallen. Bij recepten staat vaak het aantal calorieën, soms zelfs op de menukaart in een restaurant en je hebt er allerlei Apps voor. Maar werkt het...

read more
Couscous salade met ovengroenten

Couscous salade met ovengroenten

Deze couscous salade met ovengroenten is niet alleen heel makkelijk te maken, hij is ook super lekker en vol met gezonde vitaminen en eiwitten. Ik vind 'em heerlijk en hoop dat jij dat jij ook...

read more