10 goede voornemens voor 2016!

Aan het eind van het jaar ben ik alweer bezig om goede voornemes te bedenken voor het nieuwe jaar. Less this and more that. Als ik kijk naar de voornemens die ik afgelopen jaar had heb ik dit redelijk voor elkaar gekregen en ga ik hier vooral mee door. Ik heb gespaard voor mijn grote reis naar Nieuw Zeeland, ik ben op gewicht gebleven, heb veel gesport en mijn contact met familie en vrienden goed onderhouden. De doelen die ik niet heb bereikt zijn: minder stress, meer boeken lezen, minder suiker en meer nee zeggen. Deze doelen neem ik gewoon weer mee naar 2016;-) Het is ook belangrijk dat je haalbare doelen stelt en deze deelt met je omgeving. Ik zet mijn goede voornemers alvast even op een rij zodat ik jullie misschien ook kan inspireren om het beste uit 2016 te halen!

10 goede voornemens 2016

  1. Minder suiker. Ja deze staat al heel lang op het lijstje van goede voornemens en ik wil echt minderen maar hoe dat moet ik nog even uitvinden;-) Een aantal suikerhoudende etenswaren heb ik al vervangen door suikervrije varianten. keep on going!
  2. Meer wandelen. Vanaf kleins af aan wandel ik al veel ik vind het heerlijk om met mooi weer naar buiten te gaan en lekker in het bos te lopen of over het strand en je hoofd leeg maken. Ik vind eigenlijk dat ik dit het afgelopen jaar te weinig heb gedaan en wil weer meer gaan wandelen.
  3. Minder stress. Ik weet niet of dit ooit zal veranderen, volgens mij zit dit in de aard van het beestje;-) Ik maak me snel druk om dingen, omdat ik prefectionistisch ingesteld ben. Hierdoor kan ik mezelf nog wel eens in de weg zitten. Mijn aanpak is om dingen die ik niet in de hand heb, ook niet meer probeer te sturen.
  4. Minder plannen. Ik wil altijd alles plannen. Maar ik heb in 2015 erg goed geleerd dat dit niet altijd mogelijk is en sommige dingen nou eenmaal niet te plannen zijn of niet lopen zoals ik het wil. Als ik meer dingen loslaat en niet van te voren plan heb ik denk ik ook veel minder stress.
  5. Nieuw eten proberen. Met deze zal mijn vriend erg blij zijn;-) Sinds ik hem heb leren kennen vind ik zelf dat ik echt super veel nieuwe groenten en andere producten heb leren eten en deze ook nog eens erg lekker vind. Ik wil in 2016 misschien wel eens iets van vis proberen. Ik roep al mijn hele leven dat ik dit niet lust maar ik heb het eigenlijk ook nog nooit goed geprobeerd. Vis is super gezond dus laat ik in 2016 een poging wagen!
  6. Andere groepslessen. Mijn favoriete groepsles in de sportschool is bodyattack. Ik doe soms een lesje yoga, pilates of grit, maar ik wil mijn wekelijkse lesje bodyattack nooit missen. In 2016 wil ik meer afwisseling in de groeplessen die in mijn sportschool zijn en wil ik ook eens een andere groepsles proberen.
  7. Meer geduld. Als ik iets in mijn hoofd heb wil ik het gelijk hebben of voor elkaar krijgen. Ik wil in 2016 proberen meer geduld te hebben en inzien dat iets niet altijd gelijk klaar hoeft te zijn.
  8. Meer lezen. Blogs, boeken en tijdschriften. Ik koop ze en heb ze in huis, maar ik heb nooit echt het geduld om uitgebreid artikelen te gaan lezen omdat ik dan al snel afgeleid ben door bijvoorbeeld de televisie. Ik kijk veel foto’s en plaatjes, maar ik wil toch echt wat meer artikelen en boeken lezen.
  9. Meer reizen. Dit gaat wel lukken denk ik in 2016. Ik ben begin goed met in januari een reis naar Nieuw Zeeland.
  10. Van de kleine dingen genieten. Dit is iets wat ik altijd al doe maar ik vind dit een erg belangrijk doel. Ik kan van kleine dingen al gelukkig worden en hoop dat dit altijd zo zal blijven.

Hebben jullie ongeveer de zelfde goede voornemens? of heel andere? Succes en een heel gelukkig nieuw 2016!

HELLO NEW YOU
4 WEEK WORKOUT PLAN

Jouw GRATIS 4 Week Workout Plan:

  • een e-book met duidelijke uitleg van de oefeningen.
  • alle circuit trainingen duren dertig minuten.
  • krijg meer energie en verminder je stress!
  • bijkomend voordeel: je wordt fitter en gaat beter in je vel zitten.

Voornaam(Required)

HELLO NEW YOU
BENEN EN BILLEN WORKOUT VIDEO

  • Korte en krachtige billen en benen workout zonder gewichten
  • Nadat je je gegevens hebt ingevuld ontvang je ‘m direct in je inbox!
  • Zowel voor beginners als voor gevorderden
  • Na afloop voel jij je energieker en is je stressniveau gezakt
  • Je ontdekt hoe fijn het is om vanuit huis te trainen, samen met mij!

Voornaam(Required)

READY OM WEER LEKKER IN JE VEL TE ZITTEN?

Werkt het tellen van calorieën?

Werkt het tellen van calorieën?

Veel mensen tellen calorieën als ze af willen vallen. Bij recepten staat vaak het aantal calorieën, soms zelfs op de menukaart in een restaurant en je hebt er allerlei Apps voor. Maar werkt het...

read more
Couscous salade met ovengroenten

Couscous salade met ovengroenten

Deze couscous salade met ovengroenten is niet alleen heel makkelijk te maken, hij is ook super lekker en vol met gezonde vitaminen en eiwitten. Ik vind 'em heerlijk en hoop dat jij dat jij ook...

read more