Wat is er fijner dan sporten met muziek? Of ik me nu in het zweet werk in de sportschool of als ik een rondje ga hardlopen, alles lijkt een stuk beter te gaan met een lekkere beat in mijn oren. Alleen dat gedoe met oortjes en een snoer dat steeds in de knoop raakt. En een koptelefoon is zo warm en dat wil je niet want het sporten zelf zorgt er al voor dat je het zweet goed los hebt… Super irritant! Zou de Aeropex bluetooth headphone van AfterShokz voor mij dé perfecte oplossing zijn? Let’s find out!

Waarom werkt muziek zo goed tijdens het sporten?

Onderzoek heeft aangetoond dat het luisteren naar muziek tijdens het sporten de prestaties met wel 20% kan verhogen. Klinkt mij als muziek in de oren. Maar waarom is dit zo? Er zijn verschillende redenen waarom muziek luisteren tijdens het sporten voordelen heeft:

• Je kunt op de maat bewegen.
  • Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen gemiddeld 7 legpresses meer kunnen doen als de muziek hard staat, dan wanneer er geen of zachte muziek op staat! Je presteert dus beter als je muziek hoort.
  • Je kunt een cardio activiteit langer volhouden. Hoe vaak ik zelf niet denk: ‘Oh dit liedje loop ik nog even uit!’
  • Muziek leidt af; je hoort jezelf niet hijgen, waardoor je minder moe wordt. Ook leidt het af van pijn. Doordat je naar muziek luistert, ben je met iets anders bezig dan met het sporten zelf.
  • Door muziek te luisteren krijg je een positief gevoel. Moet je natuurlijk wel muziek uitkiezen die je echt leuk vindt.

voordelen van krachttraining liannevegan snacksMuziek luisteren tijdens het sporten, hoe dan?

Nu luister ik sowieso meestal al naar muziek als ik sport, maar nu ik alle voordelen weet is het voor mij des te meer een reden om naar muziek te luisteren tijdens het trainen. Ik heb alleen een grote frustratie: wat zet ik op mijn oren? Ik heb altijd ruzie met het snoer van mijn oordopjes die in knoop raakt, en sporten met een koptelefoon op mijn hoofd vind ik niet fijn. Bij toeval kwam de Aeropex bluetooth headphone van AfterShokz op mijn (sportieve) pad. Zou deze headphone de oplossing voor mij zijn?aftershokz headphone

De Aeropex bluetooth headphone van AfterShokx

Van enthousiasme en nieuwsgierigheid sta ik te springen in de gang als de postbode hét pakketje komt brengen. Ik ren naar boven (ik woon 2 hoog), maak het pakketje open en ‘duik’ in de handleiding. Oh, easy pease: je laat de headphone op en kunt hem daarna gelijk gebruiken. M’n geduld wordt dus nog wel even op de proef gesteld, maar dat komt goed uit omdat ik nog een andere blog voor jullie wil schrijven. De blog is klaar en YES de headphone is ready to use! Ik zet hem aan en via bluetooth maak ik verbinding met m’n mobiel. Zit er nog ergens een addertje onder het gras of is het echt zo simpel? Nope, er komt nergens een addertje te voorschijn.

aftershokz review

Ik trek mijn hardloopkleren aan en off I go met m’n nieuwe headphone op. Dit is wel het moment van de waarheid: blijft ‘ie lekker op mijn hoofd zitten? Het is wel even zoeken hoe ik hem het beste op mijn hoofd draag, maar als ik hem eenmaal op de juiste manier op heb: OMG wat is dit fijn! Geen gedoe met snoeren en geen gedoe met een te zware koptelefoon op mijn hoofd. Wow I like this! En ook niet geheel onbelangrijk: het geluid is echt nice. Ik ben enthousiast, dus mocht jij ook op zoek zijn naar een fijne headphone: de AfterShokx Aeropex headphone geef ik een big hands up!

Nog even wat specificaties:

• Open-ear Design Botgeleidingstechnologie
  • PremiumPitch+ “2.0 stereogeluid